Naast de oproep in de lokale media hebben we met verschillende berichten Facebook ingezet om onze campagne te lanceren. Deze werden massaal gedeeld, waardoor ze gelezen werden door mensen uit het hele land en zelfs het buitenland. Eén bericht heeft tot dit moment zelfs een bereik van meer dan 163 000 personen en werd al meer dan 1 500 keer gedeeld.
Extra affiches bijdrukken
Het versturen van de affiches naar geïnteresseerden buiten de gemeentegrenzen was niet meteen ingecalculeerd, maar doen we met veel plezier. We laten de komende dagen zelfs extra affiches bijdrukken.
Blijkbaar speelt onze positieve campagne in op wat veel mensen denken over het massaal afsteken van particulier vuurwerk tijdens de eindejaarsperiode. Vooral de angst die vuurwerk veroorzaakt bij honden, katten en paarden ligt bij veel mensen heel gevoelig.
Ook andere gemeentes welkom
Elke gemeente of stad die interesse heeft om de affiche of Facebookcampagne in de eigen regio te lanceren, mag bij ons de digitale bestanden opvragen. We sturen deze meteen door.
Zo is het mogelijk de gemeentelogo’s te vervangen en een eigen lokale campagne te lanceren. We vragen alleen dat het logo van vzw Help Brandwonden Kids behouden blijft.
Des te meer gemeenten en steden deze boodschap uitdragen, des te meer mensen laten we nadenken over de risico’s en gevolgen van het particulier afsteken van vuurwerk.