Elke dag ontvangt onze coronahulplijn verschillende telefoontjes. Een aantal bellers heeft eenvoudige en praktische vragen. Daarnaast ontvangen we dagelijks gemiddeld twee oproepen van inwoners in moeilijkheden. Deze inwoners hebben uitdagende praktische noden, psychische of financiële zorgen. Deze oproepen krijgen onze volle aandacht, waarbij we samen stap voor stap zoeken naar antwoorden op maat. Ook de verdere opvolging van deze oproepen nemen we voor onze rekening. Zo laten we in onze gemeente niemand in de kou staan. Ken je mensen die ook nood hebben aan hulp op maat? Download dan de coronahulpkaart, steek deze in de brievenbus en zorg ervoor dat ze snel bellen naar 014 33 16 00.
Achter een eenvoudige hulpvraag schuilen soms andere problemen of noden. Daarom nemen we onze tijd om grondig te luisteren en gericht door te vragen. Wanneer nodig schakelen we onze maatschappelijk werkers in.
Coronahulplijn
De coronahulplijn luistert in eerste lijn naar de vragen van de beller. Op basis van de eerste aanmeldingen schakelen ze wanneer nodig een maatschappelijk werker of andere diensten in:
Ken je iemand die hulp kan gebruiken? Bezorg een coronahulpkaart
Ken jij iemand die hulp kan gebruiken tijdens deze coronacrisis? Iemand die vragen heeft? Of vermoed je dat iemand uit je buurt nood heeft aan een gesprek? Neem dan in de supermarkt een coronahulpkaartje mee. Je kan het kaartje ook downloaden op www.gemeentemol.be/coronahulplijn en zelf afdrukken. Op het kaartje vindt de ontvanger het telefoonnummer van de coronahulplijn 014 33 16 00. Op de achterzijde vinden ze een concreet overzicht van de dienstverlening die we aanbieden.