De gemeentedienst ruimtelijke ordening zet verder in digitale dienstverlening. Vanaf nu kan je je vragen over leegstand, woningkwaliteit, bouwen of verbouwen doorgeven via een specifiek e-formulier of e-mailadres. Voor het inkijken van een openbaar onderzoek kan je bovendien een online afspraak maken, naast de mogelijkheid om dit via het Publiek loket te raadplegen. Bij elke dienstverlening waarvoor je online terechtkan, vind je op www.gemeentemol.be een knop of specifiek e-mailadres. Staat dit er niet? Of lukt het je niet? Dan kan je onze collega’s nog steeds telefonisch of via e-mail bereiken. De digitale dienstverlening vormt een aanvulling op onze dienstverlening, géén vervanging.
Vanaf nu kan je op www.gemeentemol.be terecht om:
Ø Wonen
o een lang leegstaande woning te melden;
o een woningkwaliteitsonderzoek voor je gehuurde woning aan te vragen.
Ø Bouwen en verbouwen
o je voorontwerp te bespreken;
o de handhavingsambtenaar te spreken;
o een openbaar onderzoek in te kijken;
o een vraag te stellen over een perceel of pand.
Aanvullend aanbod
Ook na corona werkt de dienst ruimtelijke ordening uitsluitend op afspraak. Zonder afspraak langskomen op de dienst kan niet meer. Werken op afspraak heeft als voordeel dat inwoners niet meer verrast worden door lange wachtrijen. Bovendien krijgen onze medewerkers de kans om de afspraak goed voor te bereiden en ingewikkelde vragen op voorhand te bekijken.
Natuurlijk heeft niet iedereen complexe vragen. Om inwoners met kortere vragen zo goed mogelijk verder te helpen, zijn we bereikbaar via:
o het telefoonnummer 014 33 08 30: elke voormiddag tussen 9 en 12, en donderdagavond tussen 16 en 19 uur
o het e-mailadres ro@gemeentemol.be
o digitale formulieren op www.gemeentemol.be
De nieuwe digitale dienstverlening vormt dus een aanvulling op onze dienstverlening, géén vervanging.