Van 14 september tot en met 14 oktober krijgen al onze inwoners de kans om de inventaris van leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimtes aan te vullen. Op dit moment telt deze inventaris voor onze gemeente 31 bedrijfsruimtes. Een volledige en up-to-date inventaris is voor de Vlaamse overheid belangrijk om de leegstandsheffing correct te innen. Je kan de voorlopige inventaris bekijken op www.gemeentemol.be.
Ken jij nog een leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimte die niet op onze inventaris geregistreerd staat? Dien dan binnen de dertig dagen een bezwaarschrift in via aangetekend schrijven aan:
De Vlaamse Regering
Departement Omgeving – Leegstaande en/of verwaarloosde bedrijfsruimten
Koning Albert II-laan 20 bus 8
1000 Brussel
De regelgeving omtrent leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimtes vind je op www.ruimtelijkeordening.be.
Belang van een correcte inventaris
Het gemeentebestuur hecht veel belang aan een correcte en volledige inventaris. Op die manier ondersteunen we het Vlaamse beleid om de problematiek van leegstaande en verwaarloosde bedrijfsruimtes kordaat aan te pakken.