Tijdens het campagnejaar 2016-2017 schonken onze inwoners maar liefst 100.000 euro aan Kom op tegen Kanker, een absoluut record! Tijdens het campagnejaar 2014-2015 eindigde de teller nog op 52.830 euro. Dit eindbedrag konden we enkel realiseren dankzij de vele giften en de succesvolle acties. Het gemeentebestuur is super trots op onze inwoners en dankt iedereen die zijn steentje bijdroeg om van deze campagne een geweldig succes te maken.
Kom op tegen Kanker maakte op 21 januari de netto-opbrengst van 28.360.855 euro voor de campagne 2016-2017 bekend. In vergelijking met de vorige campagne is dit maar liefst vijf miljoen euro meer. De opbrengst wordt maximaal ingezet in functie van vermijden, bestrijden en verzachten van kanker. Het geld wordt onder andere gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek, info en preventie, lotgenotengroepen, kinderkampen, psychosociale zorg en beleidsbeïnvloeding.
Dankjewel voor je steun!
De campagne 2016-2017 bracht in onze gemeente het recordbedrag van 100.000 euro op. Dit danken we onder andere aan: het plantjesweekend, de deelname van vier Molse teams aan de 1.000 km Kom op tegen Kanker met een startbedrag van 20.000 euro, de vele giften en acties (soepverkoop, wandelen op De Maat, Krokken tegen Kanker, Café tegen Kanker), Mol Middagstad tijdens 1.000 km Kom op tegen Kanker (evenementendorp, randanimatie, inzet van vele handelaars, scholen en individuelen), de wafelenbak van Okra Achterbos, de wafelverkoop van de gemeentelijke basisschool Klim-Op Ginderbuiten, een bijdrage van Kitsch of Kunst in ’t Getouw in samenwerking met Eric Mertens, een bijdrage van Kleien tegen Kanker van Katrin Deconinck in samenwerking met de Rotary, de pensenkermis van de KWB, de info- en cavastand op de avondmarkt in Ginderbroek, het tweejaarlijks ontbijt in de Robianozaal van school Rozenberg, de vele giften, verkoop wenskaarten, …