Ben je klant bij Fluvius en heb je nog een oude budgetmeter voor elektriciteit en gas met oplaadkaart? Maak dan nu een afspraak voor plaatsing van een gratis nieuwe digitale meter. Dit kan via het nummer 015 68 77 00 van aannemer Unit-T. Deze firma vervangt de budgetmeters in opdracht van Fluvius in onze regio (Kempen).
Zowel de gas- als elektriciteitsmeter worden vervangen, ook al heb je als klant maar voor één van de twee een betalingsachterstand. De prepaid-functie gaat enkel in voor de energie met een betaalachterstand.
Wat na vervanging?
Na het vervangen van de bestaande budgetmeter naar een digitale meter, werkt de nieuwe digitale meter in eerste instantie nog als een gewone meter. Je ontvangt een melding van zodra de nieuwe digitale meter geactiveerd wordt naar prepaid. Deze activatie kan een tijdje duren omdat de nieuwe digitale meter moet ingebouwd worden in het systeem. Zolang de activatie niet aan jou als klant gemeld wordt, moet je zelf geen actie ondernemen.
Gebruikersnaam en wachtwoord
De melding van een activatie omvat het ontvangen van een gebruikersnaam en wachtwoord via e-mail of brief. Je kan je mailadres steeds doorgeven via het callcenter op het nummer 078 35 35 34. Tijdens de gehele procedure kan je als klant niet zonder energie vallen.