Horeca-uitbaters en handelaars mogen zich tot en met 31 mei 2017 kandidaat stellen om tijdens Mol Feest! op donderdag 24 augustus een eet- en drankkraampje uit te baten. De kraampjes zullen opgesteld staan op het Rondplein. Stel je kandidaat via www.gemeentemol.be > E-loket > Eet- en drankkraampjes Mol Feest! 2017, inschrijvingsformulier. Je vindt er ook de deelnemingsvoorwaarden terug. Het aantal plaatsen is beperkt.
Belangrijke voorwaarde is onder andere dat de aangeboden producten direct consumeerbaar zijn zoals bijvoorbeeld: gegiste dranken, frisdranken, snacks zoals hotdog, friet, wok, bereide gerechten, barbecue, wafels, poffertjes, ijs,… De aanvrager moet in het bezit zijn van een geldig ondernemingsnummer. Een drankvergunning of machtiging (leurkaart) zijn niet nodig.
Toewijzen standplaatsen
Plaatsen in de evenementenzone mogen enkel ingenomen worden door personen die over een vergunning van de organisator beschikken. Er kunnen maximaal twee plaatsen worden toegewezen aan dezelfde aanvrager.
Als het aantal aanvragen groter is dan het aantal plaatsen volgens het inplantingsplan, desgevallend voor bepaalde producten, activiteiten of diensten, worden de vergunningen toegekend rekening houdend met volgende criteria en in deze volgorde:
1. In de eerste plaats wordt rekening gehouden met de attractiviteit van de kraam en het aanbod en inpasbaarheid hiervan binnen het concept van het toeristisch evenement. Bovendien wordt rekening gehouden met een evenwichtig en divers aanbod.
2. De overige aanvragen worden behandeld volgens chronologische volgorde van de aanvraag.
15 euro per m²
De kraampjes zijn betalend. Je betaalt 15 euro per m². Iedere begonnen m² telt voor een volledige m². Er wordt een minimumretributie van 100 euro aangerekend. Meer informatie hierover vind je in het retributiereglement en de deelnemingsvoorwaarden op www.gemeentemol.be > E-loket > Eet- en drankkraampjes Mol Feest! 2017, inschrijvingsformulier.
Meer info: dienst toerisme, 014 33 07 85, toerisme@gemeentemol.be